Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Door: Justin Jansen

Blijf op de hoogte en volg Justin

26 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Zuid-Afrika, officieel de Republiek Zuid-Afrika is een land dat aan de zuidpunt van Afrika ligt. Het land grenst in het noorden aan Namibië, Botswana en Zimbabwe, in het oosten aan Mozambique en Swaziland.

Geschiedenis:

Vele wetten regelden een ongelijke behandeling van burgers op grond van hun huidskleur. Deze politiek werd geformaliseerd tot de apartheid (gescheiden ontwikkeling van de diverse rassen) na de verkiezingsoverwinning van de Nasionale Party in 1948.
In de jaren 90 eindigde de apartheid. Toenmalig president De Klerk liet de bekende anti-apartheidsactivist Nelson Mandela vrij op 11 februari 1990, en in 1994 werden er voor het eerst algemene verkiezingen voor alle rassen gehouden, leidend tot een bestuur van de (overwegend zwarte) tot politieke partij getransformeerde anti-apartheidsgroepering Afrikaans Nationaal Congres (ANC), eerst onder leiding van Mandela, later onder Thabo Mbeki. De nieuwe regering voerde een beleid van 'rechtstellende actie' om de ongelijkheden van het verleden te beëindigen. Sinds 1996 is een nieuwe grondwet in werking.

Plek van bestemming: "Genadendal".

Genadendal bevindt zich in de provincie West Kaap. Het plaatsje telt 4661 inwoners en ligt in het district Overberg. In Genadendal kun je naar de Moravian Church , die bekend staat om haar fantastische zangkoor en fanfare optredens. Ook de Genadendal Drukkery / Printing Works is erg bekend, een van de oudste Mission Presses in Zuid Afrika die nog in gebruik is, en er zijn nog veel meer dingen te doen in Genadendal.

Tags: Zuid Afrika, Reis

Justin

Ik ben een 15 jarige jongen geboren en getogen in het Gelderse plaatsje Bemmel. Ik doe VWO Tweetalig aan het Over Betuwe College te Bemmel. Dit jaar ga ik met school op reis naar Zuid-Afrika en zal ik mijn blog op deze site bijhouden.

Actief sinds 26 Juli 2013