De eerste dagen ! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu De eerste dagen ! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen !

Door: Justin Jansen

Blijf op de hoogte en volg Justin

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heeeeey,

Ik wist dat de reis lang zou zijn, maar dit sloeg echt alles. Eerst naar het vliegveld, inchecken en wachten bij de gate, en instappen richting Dubai. Hier begon het al. Nadat we 5 uur opweg waren begon het vliegtuig telkens rondjes te vliegen, omdat ze nog geen toestemming hadden gekregen om te landen, door de mist in de vroege ochtend. Anderhalf uur extra later waren we dan toch geland.

Maarja, we hadden eigenlijk al maar 2 uurtjes tussen beide vluchten, dus het was haasten geblazen. Niks kunnen eten/drinken zorgde voor wat buikpijn en we gingen zsm het vliegtuig in naar Cape Town. Toen we onze plek hadden gevonden kregen we te maken met het volgende; eerst hoorde we dat de andere tussenvlucht (andere groep) het vliegtuig niet kon halen. Ten tweede viel tijdens het wachten de generator uit (geen elektriciteit, etc.) en we kregen als de kers op de taart te horen dat we 4 uur in het vliegtuig moesten wachten totdat we toestemming kregen om te vertrekken (de tijd was wel goed te doden omdat er in de stoel voor iedereen een tablet was geïnstalleerd met talloze films, series, spelletjes, etc.). Uiteindelijk na 8 à 9 uur vliegen en 3 kotsrondes verder waren we toch veilig geland in Cape Town.

Op het vliegveld ontmoette we onze buddies, en gingen we met hun schoolbus nog 1,5 uur rijden (WEER 2 KOTSRONDES) naar Genadendal. Om ongeveer 11 uur s'avonds kwamen we aan bij onze verblijfsplaats, uitpakken en 1 uur pas slapen, om vervolgens om 5 uur weer op te staan en een Boottrip te maken opzoek naar Witte Haaien. Nu gaan we richting het strand in Hermanus :)

Groeten uit Zuid-Afrika,

Justin.

Justin

Ik ben een 15 jarige jongen geboren en getogen in het Gelderse plaatsje Bemmel. Ik doe VWO Tweetalig aan het Over Betuwe College te Bemmel. Dit jaar ga ik met school op reis naar Zuid-Afrika en zal ik mijn blog op deze site bijhouden.

Actief sinds 26 Juli 2013