Na een weekje..... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu Na een weekje..... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Justin Jansen - WaarBenJij.nu

Na een weekje.....

Door: Justin Jansen

Blijf op de hoogte en volg Justin

28 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heey hier weer een update vanuit Zuid-Afrika.

Momenteel zit ik in een internetcafe in het dorpje, waar ik alles even aan het checken ben.

Gister waren we naar Cape Point geweest. Ik had mezelf nog voorzien van reispilletjes dus we waren optimaal voorbereid voor de 3uur durende reis. s'Ochtends om 07:45 stonden de busjes klaar voor vertrek. Na aankomst in het prachtige gebied zijn we naar het uiterste puntje gegaan, om daar helemaal naar boven te lopen door de bergen. Zo'n 1,5 uur verder kwamen we aan bij de top en konden we eventjes uitrusten voordat we verder gingen naar het allerhoogste punt in de vuurtoren. Langs de wegen liepen er struisvogels en bavianen, en de laatste ging bij ons op het busje zitten... Daarna gingen we weer helemaal terug naar beneden en vertrokken we naar een penguinresevoir, waar penguins op het strand lagen en je er zelf ook kon gaan liggen (niet gedaan). Aardig wat fotos gemaakt met camera en mobiel (mobiel geeft naar mijn mening betere kwaliteit). We kwamen terug om 21:30 en toen gingen we nog naar een schoolfeest van onze buddies waar nog even gefeest hebben tot 23:00.

Vanochtend gingen we naar school, waar ze elke laatste vrijdag van de maand een soort kerkbijeenkomst houden (er werd gebeden, gezongen, etc.). Na een stuk of tien 2minuutdurende slaapmomentjes was het klaar en werden we opgesplitst in 3 groepjes samen met de buddies, waarmee we vrijwilligerswerk gingen doen. Ons groepje ging helpen bij de "voedselbank" , maar het was 1 kamertje die een grote pan met eten had en dat uitdeelde. Na 5 (!) minuten mochten we alweer gaan, wat eigenlijk 2 uur had moeten zijn, maar er was niet heel veel werk dat verricht moest worden. Hierdoor kregen we dus wat vrije tijd (10:55 aangekomen in internetcafe, nu ong. 11:25) en om 12:00 gaan we naar een basisschool waar we gaan kennismaken met de leerlingen die we waarschijnlijk les gaan geven. Om half 2 zullen we klaar zijn en krijgen we de middag vrij, omdat de meeste van ons er nu toch wel even erdoorheen zitten qua slapen.

Morgen zullen we naar Robbeneiland gaan (!), we pakken om 10:00 uur de boot om daar naartoe te vertrekken, dus het zal waarschijnlijk weer vroeg opstaan zijn, maar het is sowieso de moeite waard. De groep is momenteel heel erg aan elkaar gehecht en we hebben veel lol. Ik heb hier momenteel een hele mooie tijd, alles is heel fascinerend en ik kijk mijn ogen uit.

Justin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justin

Ik ben een 15 jarige jongen geboren en getogen in het Gelderse plaatsje Bemmel. Ik doe VWO Tweetalig aan het Over Betuwe College te Bemmel. Dit jaar ga ik met school op reis naar Zuid-Afrika en zal ik mijn blog op deze site bijhouden.

Actief sinds 26 Juli 2013
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 1599

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: